onsdag 12 oktober 2011

på resande fot.....

idag var det dags att möta coachen för sista gången....
 så jag packade framsätet med allt som skulle med....får ju passa på att göra lite ärenden och besök när är ute och far....
 loppisar blev det två stycken.....och några inköp blev det....ett par dukar...ett bokställ...och ett kakfat som jag ska måla om...passade också på att köpa lite pysselmaterial....kritor och gips...det finns ju tyvärr inte här hemma.....
 på tillbaka vägen gjorde jag något som alltid tänkt....stannade till vid vattenfallet vid viadukten...har alltid tittat på det när jag åker förbi....och så här ser det ut på lite närmare håll....stannade även till på 7:an och 1:an....på 7:an bestämdes en busstur framöver....och på 1:an blev det en deadline på måndagkväll...sedan fortsatte färden vidare.....
 till pappa...där planterade jag ljung och gjorde fint....men han ville ha många besök den dagen....han  lurade mej tillbaka ett par gånger.....
 sen var det faster som fick besök....där blev det fika....och julförberedelserna var påbörjade där....jättefina dukar broderade hon....
 sen skrev jag av hennes goda recept på Teaterkonfekt....som jag ska göra till jul....hon hade det nerskrivet i sin väl använda receptbok sen hon gick i skolan 1947.....
 sen åkte jag över Bösebo hem....och skippade därmed en loppis....det ni.....det är både fördelar och nackdelar med det där att ut och åka själv....man kan köra vart man vill....men man kan inte titta på allt man vill....såg många fina ställen att ta kort på....blir nästa gång jag kör där.....
 sen var jag hemma och lagade mat....sedan blev jag hämtad av 4 damer....och vi får till skogs....till den 5:e damen....mörkt men fint...
 denna gång var det flera som sysselsatte sig....för en del gick det bra....och för en gick det mindre bra.....:) men det är en stund kvar till jul......
jag fick inspiration av faster...så jag började brodera.....värmde och smattrade gott vid kakelugnen.... restulatet kommer senare.....

3 kommentarer:

  1. Tack för titten, men oj va du hann med mycket igår! Va fint det blev hos "pappa" ♥.
    Hörs, kram från oss på 7an

    SvaraRadera
  2. Du sitter då inte på latsidan precis..../Gunnel

    SvaraRadera
  3. Vissa dagar hinner man mer än andra...
    Tack snälla att ni kommenterar, blir lika glad varje gång.... <3

    SvaraRadera