tisdag 18 oktober 2011

ruskeväder

magen och jag har inte varit överens idag heller.....men idag har det ju varit sitta-inne-tända-ljus-väder....och det passar ju ganska bra när man inte mår ok....
 så idag tog jag fram min fina stumpestake...blir många stumpar av alla ljus jag bränner....och i denna stake så brinner allt ner...
 plockade även iordning allt som låg under bordet mellan fåtöljerna.....det är lite skillnad på storlek på borden....och ju större dessto mer bröte samlar man på sig...så nu gäller det att hitta ett nytt hem till alla papper....blev även lite till pappersinsamlingen....
 hittade denna bok som jag lånat på biblioteket....och blev sittandes och bläddrade och läste....och där kom verkligen ifatt....verkligen är inte alls som i sagorna.....
 vem kunde tro att Krösamaja var en rökare.....
 och Pippi Tommy och Annika....dom reste aldrig med båt till Söderhavet...dom flög.....det var faktiskt lite kul att se allt runt omkring Astrid Lindgrens filmer... Jag har ju faktiskt sökt jobb till Astrids Lindgrens Värld i Vimmerby....dom sökte efter någon som kunde spela "Tjorven - 40 år senare"....skojar bara.....det sökte någon som skulle vara ansvrig för dom yngre skådespelarna.....
 det där med posten har aldrig varit min favorit...men i dagarna 2 har jag haft tur.....igår fick vi ju bordet levererat av brevbäraren.....och idag fick jag ett paket av Catarina....men ett par stickade tofflor och ett fint kort....Tack Catarina....
kvällen har jag tillbringat i min favoritfåtölj med pläd...varm vetekudde....julpyssel...och kakelugnens värme.....hoppas magen är bättre i morgon.....

1 kommentar:

  1. Tesa!!
    Post är ALLTID roligt!!
    Din brevbärare ♥

    SvaraRadera