måndag 17 oktober 2011

Chrons och Helge.....

uppe tidigt....och konstaterade att man skulle varit vid sjön och tagit kort vid sjön på dimman....
men orken fanns inte där och magen ville inte det jag ville......så det blev att gå ut i trädgården.....
 och grannens stora ek blev också fin i dimman.....
 solens strålar tycker jag om....men sen var det "leket" som gällde...och Helge var redan vaken....
 men det blev att stryka först....inna jag kunde sätta mej och göra julkort....och där satt jag och Helge nästan hela dagen......
 måste ju visa vad jag köpte för fint när jag var i Tuna igår....fina dukar...och ljusmanschetter....har jag inte använt på många år....men nu blev jag lite sugen faktiskt.... sedan gjorde jag färdigt mina förstoringar som vi ska ha på väggen....
så här såg motiven och ramarna ut när jag köpte dom......
 sen betsade jag ramarna bruna.....

 och så här blev....nu ska dom bara sättas upp på hedersplatsen ........
 vi tittade på ett bord på Ikea i fredags...men tycket inte att det passade....men ångrade oss....och Mia var där i går och köpte det åt oss.....och vi hade sån tur att hon körde posten här idag....så det blev leverans till dörren....Tack Mia!
 lite förändring blev det....så här såg det ut i fredags.....
 och så här ser det ut nu.....tycker det blev bra....nu är det bara tavlorna som ändras lite.....
 måndag som det är....kom Fikan....vi planerade....mätte och ritade lite....nu verkar det ha lossnat.....
jag åkte till den dansande ön och planerade Halloween.....spöken och häxor.....då ska vi spöka ut oss.....och äta slemmiga saker och dricka läskiga drycker......man får ju inte roligare än man gör sig....

1 kommentar:

  1. Men tesa, fick du med mina kråkfötter på bild också...Mysigt att titta in till dig efter de tuffa måndagarna. Vi ses, jag både tror och hoppas på våra tankar...Kram

    SvaraRadera