söndag 23 oktober 2011

en helg i loppisens tecken.......

i lördags förmiddag åkte Sigge till skidbacken och jobbade .....jag tog fram en gammal favorit bland gömmorna.....
 min gamla symaskin....kom på hur roligt det är att sy....la upp ett par golfbyxor till Sigge....en tog jag hand om lite loppisfynd.....

 2 tygstycken blev....4 dukar till vårat nya matbord.....

 har ju tidigare köpte en duk bara för att få mönstret....men kom på att jag har ju fina märkesböcker......
 så det blev det här mönsret....som nu ska bli en fin duk.....


 sen ut i garaget och måla proppskåpet.....som ska sättas upp i veckan.....
 när pistvakten kom hem...bakades det pizza....och vilken form man vill ha på pizzan bestämmer man själv.....eller är det storleken det handlar om......
 när vi var mätta och goa....blev att spela spel......

 på söndagen blev en trevlig dag på loppis....mycke saker finns det...och lång tid tog det....tyckte vissa.....



 här snackar vi fynd....fick nästan be om bärhjälp.....men en trevlig dag har det varit...
 här är mina fynd från dagen...vilka ljuvliga tavlor och tallrikar....kunde inte visa alla fynd...för det blev även några julklappar till någon som verkligen tycker om det här med loppis.....
kvällen kommer att tillbringas med glasögonen på nästippen.......och fylla i lite kryss....i gammelrosa och grönt......

4 kommentarer:

  1. Vilken loppis är du och fyndar massa på? Vill också :D

    SvaraRadera
  2. Hej Elin!
    Jag är på lite olika loppisar, men idag var det Emmaus. Men Stegen i H-fred och Lions i Stora Aby är får ofta besök av mej!
    Kankse inte ska avslöja mina favoriter, men jag tror inte du och jag letar efter samma saker.
    Hoppas allt är bra med dej...
    Kramar //Therese

    SvaraRadera
  3. Tänkte oxå fråga vart du varit på loppis, men nu såg jag ju svaret här ovan =) såg ut att finnas massor, jag bara älskar att gå runt å kika på gamla saker! Man kan ju göra om det mesta till vad som helst =)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja det är verkligen kul...det är bara att plinga om du vill ha sällskap!
    //Therese

    SvaraRadera