onsdag 19 oktober 2011

Änglapinket har mognat.......

hösten är här....regn och blåst.....
 men återigen gör det inget att vädret inte är på topp....för det är inte jag heller.....
 men det blev färdigtklippt i alla fall....nu ska det bara klistras och pyntas lite.....så är julkorten klara....idéen fick jag förra året....men då hade jag problem att ta mej till övervåningen med gips...men nu har jag ju alltid i världen....och kan gå och göra precis vad jag vill.....
 har även tillbringat en del vid datorn också....arbetssökande som vanligt.....men även lite rolig planering också.....
 ikväll provsmakade jag om  Ängalpinket hade mognat.....och det hade det...ljuvligt gott.....
även denna kväll i fåtöljen....med nya favoriter på fötterna som kom på posten från Catarina.....såg "Bonde söker fru".....Yvonne som dejtar den "äldsta" bonden....har fått reda på att hon  har bott här  i huset vi äger...tror till och med att hon var med och byggde det...har märkt att det har varit lite mer trafik här på gatan sedan programmet började sändas.....;)

9 kommentarer:

  1. Åh, va sugen jag blev på änglapink.... ska nog ta och tillverka lite jag också!!
    Mys på i höstrusket!
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen gott!!
    Speciellt så här års känns det som...
    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Morgonens bästa stund är att läsa din blogg....
    tack min vän! /Gullespöket

    SvaraRadera
  4. Kanske gär det att göra "häxpink".....

    SvaraRadera
  5. Tack mitt Gullespöke!
    Vi kanske kan kalla "Ängalapinket" "Farmors slemmiga hosta" över halloween!

    SvaraRadera
  6. Hej! Vad mycket du gör hela tiden, du är kreativ till tusen och organiserar så mycket roligt, man blir lite avundsjuk. Jag har slarvat bort receptet på Änglapinket kan jag få det igen :-))
    // Bettan

    SvaraRadera
  7. Kan man få receptet på "farmors slemmiga hosta"?

    SvaraRadera
  8. Tur att du påmonde mig jag ska göra Änglaponk idag! Kram Gisela

    SvaraRadera
  9. Hjälp vilken stavning på mitt förra inlägg! :O
    Nu har jag iaf gjort änglapink, hade så himla mycket energi efter långpromenad i solen så det blev lite städat också!
    Kram Gisela

    SvaraRadera