måndag 3 oktober 2011

återträff med språksvårigheter

idag fick jag sällskap till skogen....Kerstin tog en hink och sax och följde med....
 dagens skörd blev en överraskning för Elisabeth när hon kom hem efter jobbet....
 Helge har upptagit en stor del av min dag idag.....här är det ingen matlagning eller halv 8 som gäller....bara lyssna.....jag rekommenderar böckerna varmt....helst till Johanna!!  Efter middagen blev jag hämtad av dessa två damer.....
 Nathali och Emmy.....vi hade en  återträff hos Johanna....vi har hållit kontakten sedan dessa slutade nian. ........då var det elever lärare och fritidsledare ........nu har vi andra relationer till varandra.....vi brukar vara 6 stycken....men Carolina fick en son i går och Jennie jobbade.....Ja tillvaron har verkligen förändrats på dessa år för oss alla på dessa 4 år!
vi hade även lite språklektioner under kvällen.....men vad passar väl hos en svenskalärare....fast det var mest engeska ord vi diskuterade....eller rättare sagt....som jag inte hängde med på riktigt....men jag kunde ju vara mamma till dom allihopa!  Ännu en trevlig kväll med trevligt sällskap....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar