torsdag 6 oktober 2011

rensning.....

planerna var att jag skulle vara ute och rensa och hösta ute i trädgården......
 ta ner mina pelargonier för vinterförvarning.... och plantera avläggorna jag stulit lite var överallt.....
 och istället förgylla min lådor med ljung jag köpte när vi var i Västervik igår........
men vädret var dåligt så det blev att gå en trappa upp och rensa i "leket"......
 och det var välbehövligt kan man väl säga.....va massa bröte jag har......men bara att sätta igång......
 och av någon konstig anledning så blir det bara mera kaos när jag städar.....
 men lite sorterat blev det....slänga....skänka....spara.....hitta-tillbaka-till-sin-plats......men jag hann inte färdigt för det stod möte i kalendern.....och ett avbrott för att träffa trevligt folk är aldrig fel....det var så roligt att vi bestämde ett nytt datum nästa vecka för att ses igen........
när jag kom hem var det tänt i kakelugnen för första gången detta halvår......inte helt fel med höst.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar