söndag 9 oktober 2011

allsång på hög nivå......

i fredags träffades vi för sista röstningen denna säsong....och det var ju detsamma som valvaka......
 det bjöds på mycket god mat....småvarmt, snaps och allsång.....
 vi fick även kräfor....och fina hattar och flarrer att blåsa i.....och nu började allsången på allvar....det var längesen jag skrattade så mycket....skrattar bara jag tänker på det..... en del använde sin röst mer än någon av oss andra.....ja det blir verkligen ett minne för livet....
när vi torkat bort skrattårarna  fick vi alla våran röst hörd....och vi satsade lite mer än vi bukar...sen fortsatte våran kväll med spel ...skratt...och prat......
 när vi cyklade hem  var det så här fint mitt i byn.....ibland har man tur att man är ute och cyklar om natten och har kameran med sig.....
 på lördagen träffades vi på pizzerian....för att äta lite innan vi samlades hemma hos oss för att titta på GP:t....
 men det avbröts lite snöpligt efter 16 heat pga regn.....Men Hancock visade återigen att han är bäst....
 vårat främmat åkte hem tidigt...vad det nu kan bero på.....så Sigge och jag gick ut i skummet för att se på skådespelet som skulle ske på himlen ......och titta vilken fin måne det var...som ett hjärta.....men jag vet inte riktigt vad vi skulle titta efter.....men jag såg 8 stjärnfall på 15 minuter så det måste väl vara en del av spelet antar jag......många önskningar blev det......men så skulle jag ta ett kort på polstjärnan....
 jag vet att jag inte kan hålla still kameran så länge...så det är stjärnan som syns som en vit mask i mitten....men vad är det runt omkring för strålar.....är nog något underverk jag lyckats få med på kort...
idag söndag har jag varit golfänka....och det är helt ok.....men när jag inte har bilen hemma blir jag lite rastlös....så jag gjorde om min blogg återigen......och nu har  jag har suttit i mitt "leke" och börjat med mina julkort...vill inte visa hur dom ska se ut innan jul....för hos några av er kanske det dimper ner ett i postlådan.....

3 kommentarer:

  1. Nu har jag ändrat så det inte är svårt att kommentera....

    SvaraRadera
  2. Hej tjejen, så jättekul att läsa på din blogg varje dag, det är det första jag gör när datorn kommit på...vi ses i kväll KRAM Hunnel

    SvaraRadera
  3. Hallå Hunnel!
    Kul att du tycker det! Och vad glad
    jag blev när du kommenterat!
    Ja vi syns snart! Kram Herese
    (kombajaja kombaja)

    SvaraRadera