fredag 7 oktober 2011

härliga hösten......

idag har jag får ovanlighetens skulle gjort allt jag tänkte att jag skulle....började med att städa.....sen tog jag mina favoriter och gick till skogs....korgen och kameran.....
 och vilket underbart härligt väder......solen strålade och det stormade lite bland trädkronorna......
 korten blev många.....kan ju inte tråka ut er med naturbilder......
 när jag kom hem....blev det trädgården...pelagonierna blev nu äntligen omplanterade och ljungen blev ersättare......
 perfekt med mitt "krukhus".....finns allt på ett ställe.....
 jag gick ihop rätt många plantor av 8 stycken från början....och ändå tog jag 10 stycken avläggor till som nu bara ska få lite rötter...sen ska jag även plantera dom....nu gäller det bara att få dom att överleva vintern.......
 dagens skörd blev inte så stor.....men lagom till en ometlett till kvällens röstning.......som ska tillbringas med dom Starka bergen och paret som bor på den dansade ön......
så nu ska omeletten ner i cykelkorgen.....och röstningen kan börja....Trevlig helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar