måndag 9 juli 2012

snoppade gubbar.....

idag var det dags för att åka och plocka....
 jordgubbar ...vi åkte naturligtvis till..... www.axelssonsiaby.se  .....
 fälten är stora ....men vi höll oss till den sidan där vi fick lite utmaning....eller hur det nu var.....
 jag ska ju föröska lära mej äta jordgubbar i sommar....och här fanns det goa gubbar ....och mitt sällskap idag var en go gumma......
 när spannet var lite mer än halvfullt var vi nöjda.....
 när jag lämnat av goa gumman hemma på hennes fina väg......
 var det hem och ta på sej förklädet.....husmor skulle börja....
 steka ragger till middag...och under tiden.....
 snoppade jag jordgubbarna som nu ska bli härligt god saft.......

 3 liter gubbar...snoppade och delade.....
och nu ligger dom i en hemlig blanding....










vi får ju inte glömma att vi även stannade på en loppis....och gjorde många och fina fynd....så nu har kvällen tillbringats i "leket" ....och många nya projekt är påbörjade......
Jag tackar Mia för en trevlig dag....

3 kommentarer:

  1. Och varför skulle jag bli påmind om boken. Inget gjort den närmaste dagen ......

    SvaraRadera
  2. Åh, så mysigt ni verkar ha haft det! Jag ska också ut på loppis nästa vecka, på väg till Blekinge genom fina Småland. Förts förbi Limmared där yngsta dottern arbetar. Det ska bli så härligt! Kram på dig!

    SvaraRadera