söndag 8 juli 2012

den bästa på snabbvisit......

ifredags när jag gick ut från jobbet möttes jag av ett tecken inför helgen.....
 en fluga som tagit på sej sin finaste helgklänning......kan ju inte bli finare än så.....
men innan jag tog på mej min helgklänning blev det en.....
 härlig tur till skogen...och det första jag möter är en tiger......som lekte med sin råtta som han fångat......(klicka gärna på bilderna så blir dom större)
 vilken härlig skog vi har precis brevid oss......
 helt otorligt vad mycket smultron....
 och stora är dom....som små jordgubbar.....
 hittade även detta guld....torra ....men ack så goda.....
 jag personligen tycker inte om smultron....men vilken härlig doft det är.....

 här är fredagens skörd av smultron....
ca 8 dl....

 även kantarellerna....tyvärr inte så många....
 sen blev det även dags för mej att svida om.....och möta ett gäng härliga damer.....

 och efter mycket goda pajer....kom även Maj och Gösta.....

 och så här glad blir man om man vinner....trots motgångar på färden...och färden varade i över 5 timmar?! ......
 lördags förmiddan började med en favorit i repris......skogen.....
 och jag satte mej ner bland smultron och blommar och bara njöt......
 detta blev dagens skörd...lika mycket smultron som fredagen.....men ingen svamp.....
 eftermiddagen ägnade vi oss åt lite groggverandahäng....vi väntade hem den bästa....som skulle komma hem en snabbvisit.....
det var beställt grillat....och till det stekte vi ju även årets första kantareller.....
 vi hann även med en omgång Maj och Gösta när vi ätit och Malin varit och hälsat på sin nya favoritkille.....hon åkte igen idag på förmiddan.....men alltid lika härligt att få en kram......
dagen idag har mest tillbringats i "leket".....har nya roliga projekt på gång...hade besök i fredags som jag tror kan bli mycket lovande....återkommer om det när det går i lås......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar