onsdag 4 juli 2012

skogpromenad.....

nu har även  jag  lite sommarlov....jobbar inte så länge vissa dagar....men dessto längre på torsdagar.....idag slutade jag ca 09.oo ....men det blev att städa hemma .....
 på hemvägen från Västervik igår stannade vi till på loppis....konstigt va....och hittade många tavlor...så mellan dammningarna har jag även hunnit måla ramar.....
 efter middagen och lite mera plock här hemma.....gick jag en sväng till skogen.....hela skogen är full av blåcklockor.....
 blåklockor....smultron....fågelkvitter....och en groda.....
 detta blev kvällens skörd....
styckfryser dom....blir gott i drinken.....men det kommer att bli fler sköna promenader och frysen ska fyllas på undan för undan......

2 kommentarer:

  1. Hur gör du när du styckfryser dem?! :)

    SvaraRadera
  2. Jag lägger dom utspridda på en bricka så dom inte nuddar vid varandra...sockrar lite...sen in i frysen....när dom sedan är frusna kan man lägga ner dom i en burk .....sen kan du ta plocka dom en och en frusna om du vill....
    Det lät rörigt ...men jag hoppas du förstår..
    Kram

    SvaraRadera