måndag 23 juli 2012

idag var jag vaken när Lotta kom......

när vi var i Stockholm i fredags i en affär bröts plötsligt riksradion för ett viktigt meddelande....
att vattnet i Virserum fick inte drickas utan att kokas först.....och hur kommer man ihåg det.....
 jo en liten lapp på kranen....och det är en himla tur...för jag har märkt hur ofta jag egentligen dricker vatten utan att tänka på det....man ska även koka vattnet innan man lagar mat i det också.....så idag när jag skulle få trevligt besök så blev det att koka vattnet innan jag hällde det i kaffebryggaren....
 idag kom nämligen Lotta och hälsade på....vi har pratat om det länge...men nu blev det äntligen av....
och idag var jag även vaken när hon kom....ett litet internt skämt.....denna fina blomma fick jag henne när hon kom....borde bli oftare...men nu har vi lite anledningar att hälsa på varann....och tyvärr är det sånt som behövs för att det ska bli av....
 mot kvällningen blev det en härlig promenad i blåsten i skogen....och det blev även lite i korgen också....
igår kväll blev det att jag stannade hemma och började lyssna på denna bok....ska avsluta även denna dag med lite mord i öronen innan jag somnar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar