söndag 22 juli 2012

ibland är valet enkelt.....

i helgen hade vi att välja på......logdans på lördagskvällen med trevligt folk  och en heldag med auktion på söndagen och massor med fynd....eller så.... sätta sig i bilen på fredagen och åka i 4 timmar....och valet var ju enkelt....
 när man fick en helg med dessa snyggingar......när vi kom fram och vi packat ur bilen skulle Malin iväg och jobba....Sigge och jag köpte en remsa och åkte in till stan.....blev lite shopping och sedan tog vi hissen upp....
 på Kulturhuset och väntade där tills hon jobbar färdigt.....vi gick vidare....
 till Fridays....och åt och drack gott.....på lördagen blev det en dag i reprisens tecken....Malin jobb och vi på stan....vi möttes återigen....
 på taket på Kulturhuset...men nu var det fint väder och vi kunde sitta ute.....
 jag blev även uppvaktad ....fick ett paket med mycket bra grejer i......sen blev det en överrasking till.....vi åkte .....
 helikopter över Stockholm.....här snackar vi vyer.....
 skojar bara....inne på Kulturhuset finns det en "karta" över Stockholm uppifrån.....men kunde trycka på knappar så lyste det på olika statsdelar....rätt intressant....nästa stopp var.....
 Gröna Lund....medans vi åt sjöng Danny och Markolio för oss....inte varje dag man har sån underhållning till maten.....
 solen sken och Sigge speglades sej i Malins ögon.....
 och en del vill ju synsas mer än andra.....eller hur är det egentligen....
 femkamp naturligtvis....det började bra för min del....men sen dalade det.....
 avslutade Gröna Lunds besöket med att åka två berg och dalbanor.....skrek oss hesa......
 sen blev det en båttur hemåt.....
idag var det bara att äta frukost och ge sej till Småland igen.....Malin skulle iväg och jobba.....men vi fick en trevlig helg fast Malin jobbade så mycket....nästa gång ska vi besöka Vasamuseet ....kanske.....
vi kom hem mitt på dagen....då lastade vi ur bilen och jag drog vidare.....
 till auktionen......här snackar vi kontraster på några timmar......jag hann få med mej hem ett par fynd....
så nu sitter jag här och ska välja igen......jag är bortbjuden på lite roligheter ikväll.....jag är sugen på att ta korgen på armen och gå till skogen....det skulle även funka att stanna här och sätta i den bok i datorn och lyssna.....vilket det blir....får ni kanske veta i morgon.....

3 kommentarer:

  1. Vilken mysig helg ni haft! Å va härligt å ombonat ni har det på altanen! Vackert med all blomster! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ja det har verkligen varit en kanonhelg...kul att du tycker om våran groggveranda...ni får komma hit och provsmaka någon gång...
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Stockholm är ljuvligt! Jag bodde där ett halvår när jag var ung. Älskar Söder och allt vatten och allt allt. Fridays är jättebra, lite som Hard Rock Cafe'(samma stuk på maten). Kram på dig och grattis, för du fyllde väl år?

    SvaraRadera