måndag 2 juli 2012

pyssel .....

vad passar väl bättre när man varken kan eller vill lämna huset .....än att gå upp i "leket".....
 och göra klart några tavlor......
 taveljakten har resulerat i material......
 och även Inspirera har varit hemma.....
 "Den vackraste stunden i livet det var när du kom"
denna lilla hylla var trävit när jag hittade den på loppsis.....lite vit färg...... och ihop med ett annat fint  loppisfynd kan det inte blir mycket bättre.....

visst är denna lilla barnservis helt underbar.....

koppar på en lite fot......
 jag har femton delar till servisen....kankse vore något till era barn eller barnbarn...i lekstugan kanske....
 att jag inte törs lämna huset beror på att jag har förberett mej på en röntgen jag ska göra i morgon.....
så magen kurrar rejält nu.....men ingen fast föda.....så en isglass blir min kvällsmat ikväll.....

3 kommentarer:

  1. Piggelin till kvällsmat är ju inte fy skam.
    Lycka till i morgon!

    O grattis än en gång till segern i Lördags, ni går väl fortfarande och småmyser över den, kan jag tänka...

    (O vilka fina tavlor du gjort!)

    Kram
    Den andra Therese

    SvaraRadera
  2. Jag blev lite piggelin av glassen;)
    Tack, det ska bli skönt när det är över....

    Kul att du tycker tavlorna var fina...
    Det därmed virkade kakor har jag aldrig förstått mej på....men så såg jag dom du virkat och lagt upp på fat....dom var ju ljuvliga...kanske blir att försöka göra några!

    Kram
    Den största Therese

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Hittade hit till din blogggenom ett tips från en vän... Mycket fint du gör! Har du kvar den här servisen och är den till salu?

    Mvh Jennie

    SvaraRadera