onsdag 11 juli 2012

rörig dag......

efter en kort dag på jobbet skulle jag ner till Stinsen  www.dackestop.com  med lite av mina alster...och då hade jag turen....
 att gå förbi där dom hade kurs i man byggde hus förr.....
 här snackar vi hantverk....
 får nog åka ner och titta på slutresultatet nästa vecka.....
när jag gjort lite nytta här hemma....tog jag korgen och gav mej ut på jakt....smultron och kantareller....och där stod dom....
 kantarellerna.....åh så skoj det är att plocka.....och smultronen blev inte så intressanta att plocka ....
 som tur var gjorde jag inte så mycket nytta hemma....för när jag kom hem mulnade det igen och började regna....var så mörkt inne att jag tände lite ljus....
 om jag får som jag vill....så kommer det många sådana här kort i sommar....när svampen var rensad och maten lagad och slut.....var det dags att bli lite rörig....
 ner med socker i saften .....och rör i en timma.....men det är det värt......
för det blev ungefär 5 liter härlig ljuvlig jordgubbssaft......(ursäkta suddig bild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar