måndag 30 juli 2012

härlig måndag.....

är nog bara jag som är gammelmodig och använder silverbestick.....men dom används ofta och gärna....
 både till vardags och fest.....och nu börjar dom bli lite svarta så idag var det läge....

dessa använder jag bland annat som smörknivar....och det har retat mej att när jag velat använda dom så har dom varit fula...att jag inte kunnat använda dom.....
 men nu så blänker dom så fint....
 i eftermiddags blev vi hämtade av Skogmulle och hans fru......
 vi skulle ut på en svamprunda....vi parkerade och hittade med en gång....så ska det va....
 vi var i djupaste Småland......
 tyvärr mötte vi regnet....men vi tog många extra vägar och såg mycket fint....
 fika hör ju till....tyvärr var det för blött i gräset....men det funkade i bagagen också.....
 och utstikten kunde man inte klaga på.....
 även regnbågen hittade till oss.....idag saknade jag verkligen min rätta kamera...måste börja ta med den överallt igen.....
 svampturen gick så småningom över till safaritur.....här flyger 3 hägrar över åkern.....
 och här skuttar tre hjortar iväg mot skogen.......vilken fin natur vi har runt knuten.....
och korgen fylldes till hälften ikväll.....det blev bonusen på en mycket trevlig eftermiddag och kväll....Tack Skogsmulle med fru.....

2 kommentarer:

  1. Tusen Tack själva!! Tänk va skoj det blev en måndagskväll... <3 kram MammaMia

    SvaraRadera
  2. Det är det lilla som gör det....och snart gör vi om det tycker jag!
    Puss och kram

    SvaraRadera