söndag 27 maj 2012

varför går helgerna så fort......

Sigge väckte mej tidigt i lördagsmorse och sa att göken gal.....och jag upp som ryk och drag.....men icke.....
jag hörde ingen gök....
 Sigge åkte till golfbanan.....och jag somnade om.....så min dag började inte riktigt som jag hade tänkt....men efter sovmorognen tog jag cyklen och fixade fram lite papper.....
 väl hemma igen började jag klippa och klistra......alltid lika roligt....

 plockade lite blommor i trädgården.....
dessa eller denna blombuske fick jag av en klass när dom slutade 9:an.....och nästa vecka tar dom studenten......önskar dom all lycka till.....
 vi tände grillen och Kapten och hans Kaptenska kom och gjorde oss sällskap..... vi tittade på gp:t.......men det var efter det som det verkliga allvaret började......
 lika stimmigt och härjigt varje gång.....men också alltid lika trevligt.....
 avslutade i ett litet lugnare tempo.....eller kanske inte.....
 började dagen idag med att plantera lite fynd.....
och satte dom i krukor som jag målade för några år sedan....med lite somriga ord på......

rosorna är nästan finast nu....när dom är fluffiga....men det är inte alla i familjen som tycker det.....

och min kamera är med mej nästa överallt.....men jag ska vara ärlig och säga att jag tar väldigt mycket kort med min mobil......
har varit och hälsat på våra  mammor.... själv fick jag en så fin hälsning på Facebook så jag blev varmt i hjärteroten.... mellan sittningarna har jag passat på att klippa och klistra i strålane sol......

 nu är även altanen på baksidan nästan klar.....vi har mycket humle i våran trädgård....och den växer enormt fort.....det blir ombonat på altanen med hjälp av det......

3 kommentarer:

  1. Det sequence jag köpte är likadant som det andra bara en uppdaterad spelplan och brickor. Tycker också det är svårt med spel och har väldigt få. Så tyvärr kan jag inte tipsa om så många men phase 10 som jag köpte tycker jag är roligt. Kram!

    SvaraRadera
  2. Himmel vad många fina kort du tar! Ditt liv verkar så aktivt och så många vänner du har! Härligt att umgås och ha det bra tillsammans! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min kamera är med nästan överallt...
      Ja umgås gör vi ofta och gärna....helgerna är fullbokade långt fram ;)
      Kram

      Radera