söndag 6 maj 2012

inställd fest är också en fest

igår började med att åka och reka lite hur det såg ut där den iställda festen skulle vara.....
 det var våran tur tillsammans med Jan och Eva att arrangera en lite avslutningfest för dom som jobbat i skidbacken....men det var så några som anmälde sig så vi ställde in festen.....men det var några som tyckte vi skulle köra ändå....så det gjorde vi ett litet smidigare sätt....dom fick själva ta med sig vad som skulle äta och grilla.....och ett bättre ställa att ställa grillen finns väl knappast....men kaffe och......
 kaka skulle vi bjuda på....så det blev att åka hem och baka lite.....
 hann även med att fnöla lite i trädgården också i det fina vädret......
 det kom fler än vad vi trodde på festen  och grillröken låg tät över stupet.....
min utsikt på kvällen var inte fy skam....har kommit på att jag ofta har sjöutsikt vad jag än gör....men tyvärr inte hemma.....men det kanske kommer det med.....
 kvällen blev trevlig med mycket prat ....mest med en trevlig dam.....och någon lånade min telefon och hade roligt med den....kul att se dej Sia.....
 när vi åkte hem var månen full......
 dagen idag började med stryktvätt....uppläggning av byxor och passade på när symaskinen var framme att påbörja en ev nytt projekt......
hann med att rensa mitt smultronställe....
 och hittade några tecken under lövet som vilat sej under vintern.....
 nu grönskar det i hela trädgården....tycker nästan det är som finast ute nu.......men var tvungen att ta cyklen till Dackestop.....
 det var dags för styrelsemöte i Samhällsföreningen......bokade även deras tält till festen....nu har jag börjat tagit tag i planeringen lite mer....tiden går fort.....
ska nog avsluta denna helg med att gå upp till"leket" och skapa lite....ska ju vara med på www.stinsen.se i sommar....och i veckan ska alstren ställa ut......
Fridens liljor!

3 kommentarer:

  1. Söta Tesa... Vill du vara så vänlig o slänga upp några fler av bilderna jag tog med din mobil hihi?(a) Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Ja, det tycker jag också att du ska göra. Låter spännande, haha!

    Stinsen!? Är detta något man bör passera på väg till Karlskrona? Vi kanske tar den vägen i så fall. Kram!

    SvaraRadera
  3. Hello där, nu funkar datorn igen...kuligt. Vi ses på onsdag,torsdag,fredag, lördag......./Kram H

    SvaraRadera