söndag 20 maj 2012

skön helg.....

avslutade fredagskvällen med kalas för Pofflund.....
 där blev det god varm smörgåstårta....tårta...grogg....kortspel.....ett trevligt kalas.....
 i lördags tänkte jag gå hemma här och fnöla hela dagen....det behövs verkligen....jag satte på.....
 en av mina favoritskivor för att komma igång och få lite inspiration.....men.....
 det blev en cykeltur istället....vi delade ut inbetlningskort till samhällsföreningen....skönt att ha det gjort.....sen skulle Sigge tippa.....och jag stod utanför och väntade och läste på allt som händer här i byn egentligen.....
 Virserums konsthall har  "Danztajm" och invigning den 27 maj....Stenberga Spelet har också premiär snart....dit måste jag köpa biljtetter....det är teater som spelas upp ute i Stenbergas hembydspark....underbart....var där för några år sedan....rekomenderas starkt....
 så här såg det ut när jag var där för två somrar sedan...levande rekvisita.....
och självase Pelle Näver var där....i år tror jag hela freställningen handlar om hans liv och levende....
 vi har ju även Virserums Musikdagar här i byn....många stora artister som kommer....finns särkslit program.....
 innan vi cyklade hem blev det en promenad med Jerry och Britta....vi gick längst med sjön och runt i byn....
 det glittrade fint i sjön och en stolt Kanadagässfamilj simmade runt och njöt.....
 när vi kom hem igen började det bakas....
falska mazariner.....
 och naturligtvis rulltårta....

 och lite annat fnölande ....putsade lite loppisfynd....

och började årets kubbsäsong som den avslutades i höstas....med förlust......inte förvånad....
avslutade lördagskvällen med en spontangrillning med goda grannar och plumpspelning....där slutade det med seger för min del....inte förvånad nu heller......
 Sigge blev hämtad och åkte till golfbanan....jag tog fram plantorna jag har köpte och började göra iordning.....
 nu har jag lite fint att titta på när jag står inne vid diskbänken....så idag har jag varit hemma och fnölat hela dagen och fått lite gjort i trädgården.....
nu sitter jag på groggverandan och bloggar och njuter av att man sitta ute och ha det gott.....
Fridens.....

7 kommentarer:

  1. Visst se det varit härligt idag! Jag saknar verkligen virserumssjön! Den är så fin, så mysigt mitt i samhället.
    Å vilka ina silverbrickor! Jag vill ha ett gäng till :) å vad putsar du med? Har några som behöver lite omvårdnad...
    Fridens på dig ;)

    SvaraRadera
  2. God morgon blir alltid lika förundrad när jag läser Din blogg, hur mycket hinner Du med egentligen....men den är alltid underhållande. Kanske alla som läser den varje dag skulle skriva en rad, vore kul att se om alla tänker som jag. Ha nu en skön dag så ses vi snart ! Kram Gunnel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du....men är det någon eller några som hinner med mycket så är det väl du och Hister ;)
      I morgon är det möte med Maj och Gösta!
      Ha det bäst så länge
      Kram

      Radera
  3. Jag håller med föregående kommentator. Hur i fridens namn hinner du allt? Jag tycker att jag gör mycket, men är knappast i närheten av din takt! Jag är värdelös på kubb förresten och funderar varje år på att öva en dag. Men det blir liksom aldrig av... Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror du gör mer än mej...men det ser mer ut när man skriver ner och lägger ut bilder....lurar sig själv lite kanske;)
      Och kubb är inte heller min starka sida...
      Kramar

      Radera
  4. Vilken helg du haft! Hittat på massor roligt ju! Den där drömrulltårtan, bästa som finns! Så gott:)

    När du hittar rätt träning, då kommer du också tycka det är roligt! :) Vad brukar du träna? Tack så mycket! Tänkte bjuda lite på mitt "riktiga" jag!;) Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja lite blir det gjort under helgerna...
    Jag har tränat boxning (med percy) spinning, men nu blir det med promenader och om jag ska vara ärlig så gillar jag det, det är bara att det ska bli rutin på det hela!
    Och nu när jag jobbar så mycket och går precis hela dagarna så är jag rätt trött när jag kommer hem....och känner verkligen inte för att gå ut och gå....tror jag ska pröva med lite längre cykelturer än till jobbet!
    Kramar

    SvaraRadera