torsdag 24 maj 2012

groggverandan klar.....

när vi kom hem idag så var golvet på groggverandan torrt sen vi oljade in det igår....
så det var bara att börja torka av möblerna och fixa till det.....
 och här är restultatet....ingen större skillnad än förra året....men det är bästa platsen på huset....
 klart vi invidge den med en  fika....röstning ikväll.....och det stod glass på menyn.....
 har även placerat ut mina pelargonier....dom som överlevde....så nu har jag en ny rutin påbörjats om kvällarna.....gå runt och vattna .....
så här såg stegen ut förra året...hoppas på liknande resultat i år......
Fridnes pelargonier till er!

4 kommentarer:

  1. Finfina pelargoner du har!!! Mina är helt värdelösa i år. Inte en blomma... Jag måste ha missat något väsentligt det här året. Får se om de tar sig!? Kram och må gott i helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. om jag ska vara ärlig så är det bara dom avläggor jag fått av snälla Ingeborg som lever....min klassföreståndare från högstadiet är helt suverän på mycket men helt otrolig när det gäller blommor....
      Nu kan man fynda blommor...alla vill bli av med dom och ändå är dom fina...
      Köpte 8 fina pelargonier för 75 kronor...helt ok....
      Ha det bra
      Kramar

      Radera
  2. Superfin och mysig veranda!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är verkligen super....många trevliga kväller!
      Kramar

      Radera