måndag 7 maj 2012

nu grönskar det........

nu skulle man göra som min pappa gjorde....han satt upp en skylt i sitt "leke" där det stod.....
 "Stängt mellan hägg och syrén"....jag får en dos av häggdoft när jag cyklar till och från jobbet.....
 en äng full av vitsippor.....
och rosor som kommer upp precis varsomhelst.....nu grönskar det i naturen.....
 var ute och hämtade lite fynd ikväll och körde förbi denna kyrka...där var jag varit brudnäbb i för snart 42 år sedan.....och jag har klänningen kvar....
 så fin och kort och liten...ingen som kan tro att jag har kommit i den...men fina var vi....eller hur Anne och Christer.....
här är ett av fynden jag hämtade.....kvällen har ängats åt att göra inbjudningskort.....det har börjat komma lite ideer undan för undan i huvudet nu.....'
Fridens på er

3 kommentarer:

  1. Och fridens på dig. Jag ska se om jag kan sova lite mer i natt än den som gick. Jag har ont av fullmånen och så är jag mitt i det förbaskade klimakteriet så jag är ju så varm. Jag blir galen av det! Kul att vara het om nätterna men inte av den anledningen, haha! Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Oj har du ont av fullmånen.... och klimakteriet.....är lite jobbigt när man inte kan sova...
    Det problemet har inte jag, fast jag sover för några timmar känner jag...klockan går på 04.45 och tyvärr blir jag kvar upp alldeles för länge.
    Jag ska kolla upp det där med Stinsen, det är ett helt område med lite olika intresanta saker, tyvärr blir man hemmablind, men jag återkommer med några länkar till dej så du kan kolla upp om det finns något intressant!
    Nu önksar jag dej en God natt! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag brukar oxå sova illa vid fullmåne, men peppar peppar denna omgång har jag fått sova...
    Alltså jag blir helt salig av alla dina fina ramar!! Å denna grönskan, den är alldeles, alldeles underbar! ❤
    Kram kram

    SvaraRadera