tisdag 15 maj 2012

en helg i Prag.....

ifredags morse började våran resa till Prag tidigt.....och det var fullt ös från början....en dam på tåget fick bita sig i läppen när historien om bonden som var utan toalettpapper drogs.....
 över molnen skiner alltid solen......
 turist javisst....och vi bodde perfekt....mitt i gamla stan......
vi bodde nära det austromiska uret  ......så vi började med det kulturella.....
men vi blev snabbt törstiga .....det var 28 grader varmt......
 så på fredagskvällen var det shortsväder....och en rundvandring i dom gamla gränderna.....
 på lördagskvällen var det dags för en stor anledning varför vi reste just till Prag .....GP i speedway......solen sken och humöret var på topp.....
 Hancock var en av förarna vi trodde på.....men vi trodde fel alla sex.....
 en del gjorde allt  att för att komma med på TV:n ....men syntes inte.....typiskt att han som vill synas minst var den som folk verkade ha sett på tv:n.....
 söndagen var det kulturdags igen....för vissa av oss.....Gunnel och jag tog hissen upp i uret.....
 och utsikten var helt ok.....
 Gunnel och jag var nöjda ......men helgens höjdpunkt för min del var faktiskt där vi åt middagen på söndagskvällen.....
 här snackar vi härlig miljö......
 alla är samlade runt bordet....och nu började upplevleserna.....
 medeltiden kom till oss......härlig musik....
 magdansöser.....
 kvällens måltid....
eldslukare....ormtjusare....ja hela kvällen var helt underbar enligt mej....
jag spelade in några filmer med iphonen....med det verkar inte som det vill som jag vill....försöker lägga in dom en annan kväll....så kanske ni förstår mej lite bättre....

Fridens liljor  Kramar

4 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en härlig resa! Kul med live GP :)
    Å vet du?! Jag hittade en jättefin silverkanna på loppisen, Maja gick oxå därifrån nöjd :D
    Ha det fint! Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, vi hade det kanon!
      Va skoj att ni hittade något fint, fanns det mycket? Det brukar det göra enligt mej!
      Kram

      Radera
  2. Jag köpte kannan och två ljusstakar "bara" men vi kom kanske försent, var ju på den i skeppet först :P

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med en liten minitripp! Med goda vänner blir det alltid bra:)

    Ja, Kepler måste du läsa! Alla tre böcker är bra men den sista, Eldvittnet, är nog bannemig den absolut bästa och då har jag inte läst klart den ännu. De kan jag varmt rekommendera! En dag, är det den som blivit filmatiserad, vet du det? Där man får följa ett par samma datum varje år i flera år? :) Kram!

    SvaraRadera