onsdag 7 december 2011

tomteverkastan....

förberedelserna inför kvällen påbörjades tidigt......
 varm smörgåstårta lades ihop....
salladen blandades....

 kakan till kaffet gjordes....smula sönder sockerkaka och blanda med philadelfiaost...rulla i till bollar och doppa i smält choklad.....

 och serveras på pinnar...skulle ha gjort dom lite mindre.....men lite annorlunda att bjuda på.....sen blev det allvar när det gäller pysslet.....
 Gunnel började med sina tomatar......
Mari och jag är stjärnor....nej förlåt....gjorde stjärnor......
 det där med att trä på tråden har blivit ett problem för många runt bordet......
 vi var 5 runt bordet.....men till vänster i bild ser jag inget pyssel......
 men Gunnel gjorde sina tomtar färdiga.....dom ni ser är bara halvfärdiga.....och inget annat.....
 här är två tomtenissar som jobbade hårt ikväll......Jag tackar alla för en trevlig kväll.....

7 kommentarer:

  1. Va roligt ni har det! Dålig på att ta mig tid till sånt, men nästa vecka ska barnen å jag åka å pyssla, ska bli skoj :) kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Åh cakepops som e så gott! Jag ska göra en variant med ballerinakex någon dag. kram Evalena

    SvaraRadera
  3. God morgon, så "mysigt" vi hade det, tack för allt och ha nu en bra dag! /Gunnel

    SvaraRadera
  4. Anette: Ja vi har roligt när vi träffas, du tar dej väl tid för mycket, vart ska ni pyssla?

    Evalena: Just så heter det cakepops....finns det receept eller är bara att köra på känn som jag gjorde?

    Gunnel: Ja vi hade det så myyyysiggt.....och nu ska jag iväg och göra teaterkonfekt, kommer garanterat att bli bra

    Ha en bra dag alla....Kramar

    SvaraRadera
  5. Ja det gör jag väl förstås, men tar mig inte tid till att göra saker med andra.
    Vi ska åka till en kompis som har inrett ett helt pysselrum till henne och hennes dotter, supermysigt :)
    Ska nog försöka mig på de där cakepopsen, såg det i nån tidning oxå, ser riktigt mumisgt ut!
    Ha en bra dag! Kramar!

    SvaraRadera
  6. Jag ska göra mina tomtar LOVAR Ha det bra Kram Kerstin

    SvaraRadera
  7. Kerstin du lovade bildbevis....kram

    SvaraRadera