tisdag 13 december 2011

kusindag......

idag blev jag hämtad av mamma Pelle och Carina på förmiddan.....
 vi åkte till Vetlanda....lite torghandel...fika....julklappsinköp......
 det stod lite trevliga lådor innanför dörrarna på vissa affärer.....så trevligt och roligt....Sanda för varandra var budkskapet....kanske bara jag som tänker så efter förre året......
 tomten behöver visst hjälp.....min önskelista hade han tryckt upp och satt utanför affären.....han hoppas väl att något mirkakel ska ske......
 var bara hemma och fixade middagen...sen kom Carina och hämtade mej ....Bingo bingo stod på schemat.....
 och det dukas upp med all världens gottigheter.......
en del har till och med ljuslykta....här snackar vi mysfaktor....
 och så här värmer ett proffs upp.....lite lotter i olika kulörer.....
 bingosnurran laddas.....
spelet kan börja.....


hjärtat började slå ett par gånger....när jag satt och väntade på att jag skulle få ropa bingo bingo....men det var alltid någonanna som hann före mej .....typiskt..... det är tyvärr inte så ofta vi umgås Carina och jag....men det är ju inte kvantiteten....utan kvaliteten det handlar om....blev det rätt nu......

4 kommentarer:

  1. God morgon
    Tack, tack,tack för dina fyndiga och roliga inlägg, som vanligt sitter jag här med ett leende på läpparna. Puss & Kram /Gunnel

    SvaraRadera
  2. God morgon Gunnel, hoppas eran helg i huvudstaden har varit bra....och att jag inte störde allför mycket i lördags...kramar

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig spelat bingo "på riktigt". Bara i skolan, men i år är kul info utlovat på julafton. Spännande! Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  4. När man är på bingo här är det som tiden har stått stilla....lite "Änglagård" över det hela. Men bara positivt.
    Låter verkligen spännande med bingo på julafton, du får berätta sen, kanske är ett trevligt inslag på en fest ;)
    Ha det bra! Kram

    SvaraRadera