tisdag 20 december 2011

jag har fått jobb......

jag är så glad.....ett litet jobb.....men ändå härligt....så när jag kom hem efter det mötet ....mötte Inspirera mej....och jag körde igång.....

tog fram detta hjärta som jag har på kakelugnen med ett ljus i mitten........
och klädde det med granris....en tomte i mitten....och frostade äpplen under...får se hur länga det håller sig i värmen.....

vill visa min fina amarlylis....fyra klockor är utslagna och tyvärr snart vissna, men det kommer två stänger till.....och den andra börjar slå ute....blir nog lagom till jul.....
framot kvällningen var jag och tittade på Prolympias julasvlutning....fackeltåg och härlig sång....

fick en idé till en julklapp....en tavla som ser broderad ut.....
vi får väl se vad dom säger....men det lite snabbare än att brodera korsstygnen....

ett par tavlor som ska hämtas på torsdag....vi passar på att fika lite också ......
och min fina ljusstake....har förvandlats ännu en gång.....

10 kommentarer:

  1. Vad pysslig du är Tesa. Jag blir så impad! Så fint hjärtat blev med ris...På ettan har vi "tomtat" ikväll så nu är huset julefint...granen tar vi in på torsdag. Vet du att vi hittade både julgran och kantareller i skogen i lördags. Har aldrig förut fixat både dansen och omeletten till julafton på en och samma gång. Kram Fikan

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ så fina! Längtar redan till torsdag :D Å korsstygnen var ju superhäftiga. Änglarna på ljusstaken var helt i min smak, I löv!
    Å igen, grattis till jobbet! Så kul! Kramar

    SvaraRadera
  3. Tack Fikan. Kan tro att ni har det julmysigt nu...har inte kommit så långt som jag trodde och borde...ju mer tid man har ....Visst är det konstigt med svamp, för några år sedan hade Sigge tagit ledig mellandagarna för vi skulle vara i backen och åka skidor, men vi var i skogen och plockade trattisar annandagen ;) Man kan ju undra vad man stoppar i för sig för gojja när man äter svampen ;)

    SvaraRadera
  4. Anette så bra att du verkar nöjd med tavlorna...hoppas du tycker likadant på torsdag när du får se om på närmare håll;)
    Ja, det var skoj att jag fick ett litet jobb....
    Vi syns på torsdag...det ska bli skoj!
    kramar

    SvaraRadera
  5. God morgon och jättemycket GRATTIS till jobbet.
    Kram /Gunnel

    SvaraRadera
  6. Tack Gunnel.....och tack för byxorna ;) Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till jobb! Även ett litet jobb kan leda till något större. Det var väl en fin julklapp! Jättefina tavlor!!! Kram!

    SvaraRadera
  8. Ja, det var härligt fast det "bara" är 14 timmar i veckan. Bättre julklapp kan man inte få!
    Trevligt att du tycker om mina tavlor!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej på dig! Ser dom fina tavlorna här, tack så jätte mycket för du fixade en sådan så fort till oss =) Verkligen super fin, den passar perfekt över Leonies säng!! Tack Tack!! Kommer beställa mer saker utav dig ;) Kramar och gott nytt år! // Virre

    SvaraRadera
  10. Hallå Virre!
    Skoj att du blev nöjd med tavlan....bara hör av dej om du kommer på något annat du vill ha:)
    Gott nytt år till dej och din familj! Kram

    SvaraRadera