måndag 5 december 2011

ett skepp kommer lastat.....

idag började jag med att fylla snögubben.....
 med Änglapink.....hade lovat 3 damer som skulle komma i morgonkväll att dom skulle få smaka denna underbara dryck....men den träffen blev flyttat till en anna kväll....men ett annat gäng kommer på onsdagkväll....så jag behöver inte hälla ut det.....(hade jag ju säkert gjort om dom inte kommit)
 när jag ändå börjat med lite i fylla.....så fortsatte jag med en omgång Kassakort också..... och sökte ett jobb på Mekonomen ......ska bli den nya Bil-doktorn.....många bra titlar jag sökt till nu: Bil-doktorn, Tjorven 40 år sedan på ALV, och jag fick ett sms om att jag skulle passa som truckföraren i Media Markt...antar att det var en liknelse på figuren i trucken ;)
 det snöade....så jag gick upp och slog in lite saker i skyddsfilm....och lastade bilen......
 och for iväg .....och fick experthjälp med att skicka ett paket....Jag är evigt tacksam för denna hjälp....Tack Katarina och Katarina......
 efter att knalledagen igår var över ...och paketet på väg.....åkte jag och vilade mej en stund i kärringagrillen....började fundera på hur länge denna lapp suttit uppe....egentligen.......
 när jag kom hem packade jag upp det som jag fick med mej hem igår....lite finns det kvar.....
kvällen har Sigg och jag tillbringat  på en "Starta-eget-kväll".....fick lite ideér ....och lite att fundera över....(det är inte Sigge på bilden, det var längesen han hade sån hårfärg)

6 kommentarer:

  1. Mumsfillibabba! Änglapinket har blivit mycket uppskattat här kan jag säga! Kram Gisela

    SvaraRadera
  2. Ja det riktigt kn....i munnen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh va gott!!!
    Ringer lite senare idag.
    Kram på dig // MammaMia

    SvaraRadera
  4. Morgonens bästa stund är över för denna gång !!!!tack för att Du finns "Tesa"/Gunnel

    SvaraRadera
  5. Änglapink låter mycket spännande! Ska du bli bildoktor är du välkommen till min gymnasieskola. Vi utbildar bilmekaniker m.m. så det behövs kloka kvinnor som kan något om bilar! Kram och ha det fint!

    SvaraRadera
  6. Erika: det är jag som behöver komma till din skola och lära mej...kan ingenting om bilar...men söka jobbet kan man ju ;)
    Änglapink är hemmagjord ägglikör, och den är verkligen underbart god tycker jag!

    Åh tack bästa Gunnel...vi syns i morgon!!

    Mammamia: Ja gör gärna det....det är ju alldeles för längesen nu...ända sen i söndag ...och det är länge ;)

    Kramar till er 3!

    SvaraRadera