måndag 19 december 2011

kranskulla

har fått en ny favorit att dekorera med.....
 dom frostade äpplena jag gjorde häromdagen......
började jag med min krans....och kom äntligen på hur man för för att få den fin......


 sen kom det 2 damer på besök.....känner inte varann jätteväl.....men ändå kändes det så....så det blev en långfika.....mycket trevligt....
 fortsatte med min krans....


blev så nöjd med min krans ...så det blev många kort.....

om sanningen ska fram har jag inte gjort mycket mer idag....men att göra kransar gav mersmak....

9 kommentarer:

  1. Snyggt Tesa! Fasen va du är duktig!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
  2. Jättejättefin! Det är en dam i Storebro som gör kransar, men hon "måste" sätta dit en skitful (rent ut sagt) rosett uppepå, bara för att hon inte kan stänga den annars. Men det verkar du ha lärt dig :D kramar!

    SvaraRadera
  3. Jätte fint!!!
    Så... nu fick jag lite inspiration igen....hoppas den håller i sig tills i morgon eftermiddag!!
    Men, ja, just det, vi skulle ju hörs imorgon igen...
    Kram och God natt(snart)
    MammaMia

    SvaraRadera
  4. Kanonfin krans du gjort! Blir sugen på att göra en sån...Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Nä klart du inte fick så mycket gjort med 2 blarrande kärringar!!!Tack för fikat det va så gott och mysigt!!!
    kram kram

    SvaraRadera
  6. Tack snälla ni....det var himla kul att göra kransen...ska pynta lite annat i dag med granris...bilder kommer ikväll....

    Och du blarrkärringa....det var himla trevligt...ni är välkomna igen....Kram

    SvaraRadera
  7. Kransar väcker kära barndomsminnen hos mig. Min morfar var trädgårdsmästare och band alltid så fina kransar till oss. Jag sålde till och med kransar på torget hemma i stan där jag är född. Jättefint med frostade äpplen - jag har aldrig gett mig på det. Hur länge håller de i rumstemperatur???

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Du är ju en riktig kranskulla Erika ;)
    Jag gjorde min frostade äpplen i fredagsmorse, och dom har stått framme i köket hela tiden, och dom är fortfarande lika fina.
    Ha det bra! Kram

    SvaraRadera