torsdag 15 december 2011

korvstopnning.....

när städningen var avklarad....var det dags att även julkorten blev avklarade ........
 antal kort som jag gjort stämde inte överens med antal kort jag vill skicka...så jag fick göra några till....sen gick till Ingeborg och Hasse....dom skulle göra korv....så här kommer det lite kort från korvtillverningen.....
 



det blev två sorters korv....viltkorv till vänster och salsiccia till höger.....tack för att jag fick va med....
 nu är julkorten klara ....påskrivna och igenklistrade......i morogn ska dom postas....
känner mej sjuk...så nu ska jag sticka.....på julklappen så den blir klar till jul.....

4 kommentarer:

  1. Har oxå skrivit julkort idag, men alla har inte kommit hem :O så hoppas de kommer imorrn :)
    Usch hoppas inte du blir sjuk nu! Krya på dig, ta en whiskey :)
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Då vet jag att jag har något att göra ikväll på posten....;) Jag ska sortera julkort mellan 13-18 :) Hörs, Kram MammaMia

    SvaraRadera
  3. Det var länge sedan jag gjorde egen korv. Minst femton år sedan, men jag minns hur goda de blev. Numera äter jag inte fläskkött, men det är klart att man kan göra salciccia på lamm. Sugen blev jag när jag såg dina bilder : )

    Ha en skön lördagskväll! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig gjort korv innan, så det var riktigt skoj. Alltid trevligt att göra sådana saker som nästan är på väg bort tyvärr!
    Kram

    SvaraRadera