torsdag 8 december 2011

ett år har gått fort.....

idag för ett år sedan halkade jag på skolgården....krossade min fotled....men dom två datorerna jag bar på räddade jag.....
 så det blev ambulans och operation....var vaken under operationen....hörde hur dom borrade och hamrade....3 stift...3 klammrar.....och en skruv rakt genom foten.....blev resultatet....och så här snyggt var mitt gips efter ett par dagar....ännu snyggare var det efter nyårsfesten.....
 så mogna vi var....men oj så toligt vi hade....men  så kunde det ju inte se ut när vi skulle åka och såga bort gipset....därför fick vi ändra lite på bokstäverna......
 men idag stod det lite annat på schemat....jag tog fram min fina mandelkvarn och skållade och malde sötmandel....för jag skulle åka till......
 faster Sissi....hon skulle lära Helene och mej att göra teaterkonfekt.....
 så det blev att plocka fram bakbordet......och knåda....hon är inte dålig Sissi....hon fyller 85 år snart.....
 och här är resultatet....ser inte mycket ut....men jag ska baka ut  karamellerna nästa vecka....och marsipanen blev underbart god.....
 så det blev lite julstämning......
och ännu mer julstämning fick jag när jag åkte och hälsade på Kerstin och Kurt....hon har så mycket fina broderade tavlor och dukar....och denna fina duk fick jag......
 fick ett paket på posten idag.....
min fina vinst från Åry Trays....

5 kommentarer:

  1. God morgon tjejen, tänk vad tiden går och nu går du igen...till och med lite dans går bra, hihi..
    Ser fram emot att få en smakbit av den där fina teaterkonfekten, kanske Du lär mig nästa jul!
    Ha en trevlig helg/ Gunnel

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva att fatet Du vann, var verkligen jättefint../Gunnel

    SvaraRadera
  3. Klart du får smaka mina karameller....och visst kan jag lära dej, för dom är kanongoda!
    Tänk vilken tur att man vinner...eller hur var det ;) Kramar

    SvaraRadera
  4. Åhh tack att du påminnde mig om Kerstin och Kurt, har lovat ett besök där innan jul.

    SvaraRadera
  5. Ja dom blir verkligen glada när man kommer...och Kurt är så lik pappa tycker jag!
    Ha det bra! kram

    SvaraRadera