onsdag 21 december 2011

tomten har varit här....

nu går allt i julens tecken här hemma.....har till och med gjort det lite mysigt i kyrkan.....
 Malin fick den här för många år sedan....och jag har alltid tyckt att det fattats något...och idag kom jag på vad det var....lite silkespapper så lyser det så fint ......
 har slagit in julklappar..... i år känns det inte som det är så många.....
 passade på att ha slattöming på tejp.......kan ofta bli en bristvara när man ska slå in dom sista paketen kvällen före dopparedagen.....
 har även bakat havrekakor...brände dom lite tyvärr.....bakade även två rulltårtor.....
men vem kom och smakade mina kakor...om inte tomarna själva....knackade på fönsret när jag stod diskade.....blev lite rädd faktiskt....men oj så skoj att han tittade in.....är bara nyfiken på vilka det var som var så snälla och komma in till oss....för om åren var det jag som gick runt till grannarna och kikade in i fönstren.....

3 kommentarer:

  1. Jag måste säga att kakorna var jätte goda! Tack så mycket och God Jul! Önskar "De två mystiska tomtarna"

    SvaraRadera
  2. God Jul till er också!
    Men nu är jag ännu mer nyfiken.....

    SvaraRadera
  3. Jasså, nu har tomten kommit till Lyckebyvägen, va kul, då har Ni ju varit snälla !God Jul /Gunnel

    SvaraRadera