tisdag 27 september 2011

på stöldturné.......

idag blev jag inringd....dags att träffa Maj och Gösta...längesedan nu.....så kameran i cykelkorgen och trampade iväg.....jag stannade mitt i byn och tog dessa fina kort.....klicka gärna på dom så syns det bättre......



 dessa kort är lite längre ifrån Storgatan....men ändå centralt.....
detta är från gamla kvarnen......
 när Maj och Gösta gått hem köpte jag min första adventskalender för i år....och vann 100 kronor.....måste berätta vad som hände när jag nästan var hemma på cyklen.....när jag bara var några hus innan oss kom en av våra grannar och körde om mej, jag hälsade på honom (det är inte någon vi umgås med bara hälsar) och han backade in på sin garageinfart...och om han blev så förvånad av att se mej på cykel eller om han var imponerad av min fart i backen vet jag inte....men.....han backade rakt in i sin garagedörr!!!! jag tordes inte vända mej om....utan låtsades in som jag märkt något....men det small rejält.....jag gick in smygtittade i fönstret....dörren gick visst sönder...men vet inte om det blev något på bilen.....kunde inte hålla mej för skratt i min ensamhet......
 det är det här jag har stulit idag...pelagonierskott.....vill ha många pelagonier nästa år......
 och detta är någon slags fin klätterväxt....ska visst torka och sedan planterar man visst bara fröna som finns i dom.....
 i kväll har jag börjat förbereda min sysselsättning i morgon....trappan målade jag förrut och även knopparna....och som ni ser på bilden....är det svarta pluttar på ribbarna...det är där dom vita knopparna ska sitta....men det är färg både i hålen och på knoppen....så knopparna passar inte.....så det blir att fila varenda en av pluttarna...
så här stora är dom....och många är det....fler än var det syns på bilden.....men har varit på biblioteket ikväll....och mitt sällskap i morgon blir Robert Gustagfsson....så det går nog ingen nöd på mej......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar