fredag 23 september 2011

fredag....

dagen i dag började men en leverans till Vetlanda.....
 så här avancerad var den packningen....kom halvvägs till Vetlanda och kom att jag glömt en sak....bara att vända....och hoppas att man bara "prövas" lite.....
 det blev ju även besök i några affärer också....och här är en del av dagen fynd....men hör och häpna...ingen loppis.....
 har jag talat om hur glad jag är att min kamer fungerar....så det blev en tur i trädgården....så här fina är mina tomatplantor....jag fått av svärfar Jerry......fast jag tycker inte om tomater....så det gamla hänger fick komma i fokus.....
 och så hör din utsikt har jag varje dag när jag står och diskar......
 sedan började jag planera lite hur vi ska ha det i vardagsrummet....och flyttade denna trappsege max 3 meter....till Sigges fåtölj från min som står brevid hans...jag frågade Sigge om den stod ivägen för honom....det gjorde den inte och han frågade var jag hade fått den ifrån????? och den har stått på samma ställe i minst 10 år....herregud tänkte jag....HERREGUD tänkte jag en andra gång.....tänk vad saker jag kan köpa och när Sigge frågar var jag fått den ifrån kan jag svara att den har vi haft länge ....
 är det bara jag som har haft dille på att handla servetter på marknader odylikt....jag har massor....som jag faktiskt aldrig skulle tänka mej att duka med eller överhududtaget ta fram....men så kom jag på en idé....fram med ett loppisfynd ... i detta fall en fin skål...och ställ på diskbänken istället för hushållspapper.....snålhet eller snyggt.....det är en tolkningssak....men nu kan jag snart köpa nya fina servetter.....
 mera kort från trädgården.....
 solen strålade och vi grillade.....
 Sigge kom och sa att maten var färdig....tyvärr eller inte....så hann jag inte ta ett kort när han moonade så fint för mej......
men nu ska jag vinna i Sequence.....igen.....ha en trevlig helg....så syns vi snart.....

4 kommentarer:

  1. Gillar tanken på nyinköpta saker som blir gamla..hihi, vilken bra idé! ska prövas!! Gisela

    SvaraRadera
  2. Ibland kan det vara bra att dom inte tänker och ser allt...//Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Hej Tesa! Hittade hit via dina länkar på facebook. Vad duktig du är med massa fint pyssel! Ska nog härma dig med lite och kanske kommer det en beställning en vacker dag:)

    Fnissade högt åt att Sigge undrade vart trappstegen kommer ifrån, herrarna har inte känsla för detaljer;) De ser dem visst inte ens... :)

    Ha det bra! Kram/Marika

    SvaraRadera
  4. Hallå Marika!
    Kul att du hittade hit och blev lite Inspirerad av det jag håller på med.....
    Ha det bra du också...
    Kramar//Therese

    SvaraRadera