söndag 25 september 2011

en mycket lugn helg.....

som jag slutade förra inlägget skulle jag ju spöa Sigge i Sequens.....och det gjorde jag inte, tyvärr....sen spelade vi även "Sverige-spelet" .....
 och det var ju dömt att misslyckas från början egentligen.....men jag började starkt.....
 men så får jag sådana här frågor....klicka på bilden och läs sen sista frågan Blanda.....jag fattar ju inte va orden betyder......men roligt hade vi .....
 i lördags när Sigge kom hem från golfen....packade vi picknickkorgen och cyklade iväg....och som tur var hittade vi ett vakttron som kunde vakta våra cyklar...medans vi fortsatte till fots.....
 det var en perfekt dag....vi såg mycket svamp på vägen dit....men sa att vi skulle plocka dom på tillbaka vägen....men det gör jag aldrig om igen....hittade inte alls så många...
 så fint dukade vi när vi kom fram till vårat ställe....baguette....grillade kamben (Maxi i Vetlanda) rekomenderas....och en cider.....
 så här fin var utsikten...
 och dagen till ära hade en jättefin takkrona.....fast tyvärr gnistrade inte solen hela tiden.....
 när vi kom hem ....bakades det pizza.....eller rättare sagt Sigge bakade pizza....jag fick någon konstig frossa...så jag duscha skållhett....mysbyxor....tjock tröja...raggsocker....och pläd....och ändå frös jag....
 och där satt jag och skakde till GP:t.....när det var paus gick Sigge ett varv runt huset för att svalka sig....och nu ser jag att vi måste ta tag i att möblera rummet ordentligt......
 idag söndag har groggverandan försvunnit....för i sommar.....nu är det en aferski-veranda.....fast något roligt hinns väl med dessförinnan....ett litet mingelparty kanske.....
 har även putsat lite fönster och tagit hand om detta auktionsfynd....denna har stått ute för att vädra garnet som låg där i.....men idag slängde jag bröten......
 och fyllde den med mitt egna garn....och annat smått och gott......
 och fick fram mina knappar....och nu har en idé ploppat upp vad jag ska göra med dom...återkommer....
så nu avslutar jag kvällen framför TV med mitt virke....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar