fredag 19 augusti 2011

städa städ varje freda.....

hade knappt vaknat förrän jag fick ett sms......en date.....så jag började med att städa....så det tråkiga var gjort.....
det finns 3 matställen att välja på här hemma....Gunnel och jag valde Cafe Änglen.....
 miljön inomhus är lite "hemmamiljö".....maten var god och sällskapet perfekt....
 synd att det regnade....annars kunde vi haft sånhär fin utsikt....får bli en annan gång....
 dom hade lite loppis på cafet också.....och jag fyndade dessa fina och nästan nya trasmattor....kanske synd att ha mattor på det nya golvet.....men nu när det börjar bli lite höst är det varmt och ombonat.....
 i morgon är det den årliga cykelfesten....i år är det våran tur att bjuda dessert....den är nu klart....smidigt.....om den är god kommer receptet på söndag.....
 var en stund och tittade på fotboll.....tyvärr blev det förlust....tror jag......
 sån här stor skulle man ha....kamera.....eller objektiv......men  storleken har ju ingen betydelse.....
nu är vi hemma och eldar för första gången denna höst i våran kakelugn......så nu är det varmt och gott i vårat hus....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar