måndag 22 augusti 2011

herr kantarell......

efter att ha sökt ett antal jobb på förmiddan.....blev jag hämtad även idag.....av Britta....svärmor....
vi åkte till hennes förlädrargård för att plocka svamp.....
 det lyste fint på håll när man gick i skogen....
 det fanns många olika sorters svamp.....giftsvamp.....
tvättsvamp.....
 Britta hade med sej visselpipan ifall  det skulle gå åt skogen.......
 det hade gått vilt till på många ställen i skogen....vildsvin......
 mina guider för dagen....det var en riktigt jobbig tur i skogen.....
 men det gav resultat......
 dagens skörd....Britta och jag delade på det.....
rensa är inga större problem....rensar det mesta i skogen......och sällskap hade jag ju också.....

1 kommentar:

  1. Åh herreguuud va svamp! (vart sa du att det låg?) ;)
    Det är allt bra härligt att plocka dom men dom där vildsvinen skrämmer livet ur mig./Eva-Lena

    SvaraRadera