onsdag 17 augusti 2011

måste fixa gummi......

började dagen med att väcka hela gatan med min stavgång.....
när jag började gå så ekade det mellan husen.....gummit var väck.....ett bevis på att det var väldigt längesen jag gick med stavar....när det var halt....innan jag bröt fotleden....så det var på tiden....men jag fick ta stavarna i näven .....och det blev en rask promenad i 45 minuter....i takt med fågelkvitter...
sen blev det en cykeltur till vår fina blomsteraffär...."Floraverkstan".... och köpte lite hängande växter som skulle passa i den fina fågelburen jag fick i present.....men......
det såg lite ihoptryckt ut.....men kanske blir bra när den växt till sig lite....nästa problem är var jag ska hänga den....men det löser sig nog det med.....
har varit ute i trädgården i eftermiddag....börjat plocka undan och rensa lite bland blommorna....en del är inte alls fina....känns som man kan börja "hösta"nu....
har även fått bevis på en sak som jag trott länge.....vin dödar......vi fick småflugor på köpet när vi köpte vindruvor.....så jag ställde en äggkopp med vin och en droppe diskmedel....och vips så var flugorna döda.....men det kanske var diskmedlet som tog knäcken på dom.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar