söndag 16 september 2012

lugn och vilsam helg.....

fredagen började med höst och rusk....och inget planerat på hela helgen.....
 när jag cyklade till mitt 3:e ställe.....men det blev det ändring på .....ett telefonsamtal.....
 och vi blev bjudna på god mat hos mamma och Pelle på kvällen....perfekt.....
även Maj och Gösta var bjudna.....
Sigge är inte så förtjust i dom så......
 det blev även lite jakt på kåkar....stegar....
och färg.....
vi tackar för en trevlig kväll....

 på lördagsmorgonen åkte vi och skulle försöka hitta lite blåbär.....men icke....max 16 stycken....jag vet att det är sent och det retar mej att jag inte varit iväg tidigare....men tiden räcker inte till ibland....
 så vi åkte hem och höstade i trädgården .....dom mest ledsna pelargonierna ställde jag på baksidan....ska plocka skott på dom och plantera inne.....
 tog in några blommor som inte var vissna....tycker om färgen....
 så nu har groggverandan blivit ommöblerad till vintern.....för grillar gör vi året om.....
när jag varit lite nyttig tog jag korgen.....
 på armen och skulle fylla på trattisar i frysen.....vädret var härligt......
 men tyvärr är det flera som gillar att vara i skogen....så här såg det ut på dom flesta av mina bästa ställen....äter grisarna trattisar verkligen....jag hittade 10 stycken....det blev ingen skördefest den här helgen för oss.....
 men jag hittade även dom som bor fint i skogen också..... tomatar och troll.....
 hade tur att få se deras så gömmor.....
eftermiddagen var det hemmagjorda biffar på menyn......
 och kvällen bestod av tv och stickning......
och idag åkte Sigge tidigit till golfbanan....och jag har suttit och släktforskat hela dagen....
det var längesen vi hade en så här lugn och vilsam helg.....och det var inte helt fel.....

4 kommentarer:

  1. Du får komma till Målilla så kan vi plocka blåbär, jag såg massor igår! Å lingon ska bi inte prata om... :) kram!!

    SvaraRadera
  2. Åhh...är det sant!
    Jag vet en tjej som plockade 12 liter förra lördagen så jag blev lite irriterad när jag inte hittade....
    Då kommer jag till Målilla i veckan!
    kramar

    SvaraRadera
  3. Skönt med en sån helg också!!!

    SvaraRadera
  4. Helt klart....jag menade inget annat vem du nu är ??!!

    SvaraRadera