söndag 2 september 2012

en trevlig hemlighet......

halv 10 igår blev vi hämtade och hemligheterna började....
vi hamnade mitt i skogen på ett kanonfint ställe.....
 välkomstdrinken var klar och bästa utskikten hade vi.....
efter ett par tävlingar med blandade restultat började den härliga.....
 promenaden.....i en underbar miljö.....


 stoppen blev många ....svampar hittades och frågor skulle besvaras......
 vid halva rundan....togs det fram god lunch.....det smakade kanon ......men tyvärr fick vi inte vara ifred.....
 hur många getingar som helst.....jag fick 3 getingstick på mindre än 5 minuter......sen fortsatte våran promenad.....
 fler fina vägar och små bäckar....fler stopp och flera finurliga frågor......
 det var fler än vi som var noga med vätskebalansen.....
 och så här glada var vi när vi närmade oss målet....efter mer än sex timmars lång men ack så trevlig promenade.....
när vi ätit middag och röjt undan.....
fortsatte kvällen med fler tävlingar.....även där med blandade resultat......
vi vill tacka Carola och Danne för en mycket trevlig hemlighet....och alla inbjudningkort.....
dagen idag har det var lite loppisbesök......
och även en tur till skogen har hunnits med......nu blir det till att ladda för en ny arbetsvecka.....

3 kommentarer:

  1. Tack själva.Och ett stort tack för tavlan, den pryder sin plats. Va duktig du är på att ta kort och skriva på din blogg, alltid roligt att läsa. Hälsa Sigge, Kramar Danne Carola

    SvaraRadera
  2. Va?! Har du hittat trattkantareller redan! Är inte det jättetidigt!? Jag som längtar så efter dessa godsaker! Måste ge mig ut snarast och leta! Låter som en underbar dag i skogen, frånsett getingarna då. Stackars dig! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag fick se på FB att det hade plockats trattisar....och reagerade precis som du....det måste vara jättetdigt...men oj va skoj det är att plocka dom...men det fanns inte överdrivet mycket ännu...
    Ja, vi hade en mycket härlig dag i skogen..behöver inte vara så märkvärdigt för att bli bra brukar jag säga och det var ju tur att jag inte är allergiska mot sticken..
    Kramar

    SvaraRadera