måndag 10 september 2012

flytt till grannbyn......

ifredags flyttade vi till grannbyn.....när vi lassade av våra saker hos MammaMia .....gick vi vidare till....
 en av mina bästa kompisar i min ungdom.....det var många år sedan vi umgicks.....
 vi var bjudan på kräftskiva...en gång i månan är månen full.....
 mycket folk....mycket mat....mycket gott.....mycket trevlig......
 och massor av kräftor.....helt ljuvligt......
 på hemvägen fick en del skaka galler.....fast jag räddade henne.....
 lördagen bestod av vila....besök på motormusset och till Moliljan och äta....och förberedelser inför kvällens äventyr.....
 men vi höll ju inte alla på samma vinnare.....
 mycket folk var det.....och söta Martina fick en stor kram......
 söndagen tillbringades på jakt efter kantareller......en perfekt dag i skogen.....
 ikväll har jag målat och förberett lite ramar....
 ska snart vara knalle och har även den del beställningar.....
i morgonkväll är det syjuntan.... Maj och Gösta har fått förhinder.....så i morogon ska jag lära dom ett annat roligt spel....nu ger jag dom en liten ledtråd.....vi får väl se om det blir till beslåtenhet....kanske får ringa in Maj och Gösta ändå......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar