måndag 1 oktober 2012

glad i hjärtat....


i fredagskväll kom Malin hem.....

 och så här glada är vi då......var  ett tag sedan vi sågs.....man blir glad i hjärtat......
 lördagen började vi i skogen Malin och jag......vi skulle ut på svampjakt....
 vi fick verkligen leta.....dom var inte många och dom som fanns var små......
 men några hittade vi.....och fler kommer det såg det ut som.....på eftermiddagen var det dags för....
 kalas.....mat och dryck....och prinsesstårta naturligtvis.....
på söndagen skulle Malin på dop i Kalmar....Sigge och jag körde henne dit och vi passad på att gå på Ikea....och vi hittade äntligen en så stor matta som vi ville ha......
 ett problem var att få in den långa mattan i bilen....men vi löste det genom att öppna och vika den istället.....
 så här såg det ut innan.....ja ok .....ni behöver inte titta på själva bordet för det var just när vi dukat undan efter kalaset.....
 och så här blev det med den nya mattan....nästa inköp blir  två stolar till....oftast är vi ju bara två....men när vi inte är ensamma är vi oftast 8......
 kvällen ikväll har jag varit ute och åkte i skogen (visst är dessa skyltar fina) .....det var jag och majorska från Kaptensgården.....vi var och hämtade fynd....jag har kommit hem med många konstiga och annorlunda fynd......
men ikväll var det inte jag som kom hem med det mest annorlunda.....men vi ser fram emot många och långa irländska aftnar med kilt och säckpipspelning på Kaptensgården.....fast lite avdunssjuk är jag....

5 kommentarer:

  1. Irländsk afton kan det bli, men ska vi vänta tills musiken...Ja då får vi nog vänta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev lite besviken nu faktiskt....men det kanske funkar lika bra med Spotify;)

      Radera
  2. Vad snyggt det blev med mattan!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev bra, lite skillnad!
      Ni måste ju komma och titta snart;)
      Kram

      Radera
  3. Gärna, det hade varit jättetrevligt! Och inbjudan hit står ju kvar :)
    Stor kram!

    SvaraRadera