måndag 15 oktober 2012

en bra måndag......

vet inte varför men jag gillar ......
 när dimman ligger över sjön..... här landar en flock änder......
 man kan nästa tro att jag är född en dimmig dag....men icke....min dag var pissig.....när jag var lite och någon frågade när jag fyllde år svarade jag alltid....Jakobedan i pissevecka.....alltså den 25 juli när Jakbo har namnsdag och fruntimmersvecka slutade.....tror det var min mormor som lärde mej det...och det var känt i hela lilla Mörlunda....och många kommer ihåg det än idag.....
 vädret var inte så uppiggande.....men fint är det på väg till tredje stället.....men när jag gick och drog min vagn....ljöd tågvisslan i fickan.....
 och min dag började bli allt bättre.....obs att det står "som vanligt" när det gäller pengar och konto.....
 regnet öste ner när jag satte mej på cyklen och trampade hem....även det gillar jag....har en lite berättselse om när Sigge och jga var ute och cyklade i regn.....men det tar vi en annan gång....man blir lite usken.....så en varm dusch ....raggsockor....mysbyxor....efter mat och disk....upp på övervåningen.....
och började med lite julpyssel....värmde mej lite Ängalpink också.....måndagen när den är som bäst....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar