onsdag 31 oktober 2012

Änglagårdsatmosfär......

nu när jag är med i samhällsföreningen får man göra olika saker som man annars kanske aldrig skulle ha gjort......
ikväll var det bio för första gången i höst.....
 och den visas naturligtvis i Ordenshuset....
 mitt uppdrag var att sprätta biljetter och hälsa alla välkomna.....

godis hör ju bio till.....
"Modig" visades och det var mycket barn.....
 men det som är det speciella med detta är uppdrag är själva miljön.....det är lite "Änglagårdsatmosfär" på något vis....tiden har stått stilla.....och det är nu som först som jag har börjat uppskatta sådana här saker.....





det är IOGT-NTO som äger dessa kulturella lokaler.....
nästa gång är det Tingeling den 11 november....Välkomna!


2 kommentarer:

  1. Underbart! Vad härligt att vara biljettklippare på bio! Får du ha en snygg uniform också? Och mössa med skärm? Det skulle jag ha haft om det var jag!

    Jag får aldrig se på barnfilm numera, eftersom barnen är stora. Brorsbarnen bor för långt bort, så dem kan jag inte låna. Nåja, jag får väl vänta på barnbarn! Eller så får jag komma till Virserum! Kram!

    SvaraRadera
  2. Där sa du något....uniform och skärmmössa måste jag ju ha nästa gång ;)
    Tyvärr hann jag inte stanna och titta på filmen skulle vidare till nästa ställe!!??
    Men om du kommer så lovar jag att jag ska stanna jag med....ta taxi och plocka upp Gislea på vägen <3
    Kram

    SvaraRadera