onsdag 8 augusti 2012

uppiggande......

vet inte vart dagarna tar vägen....gör ingenting.....och ändå hinner jag inte med det jag ska och vill göra.....konstig ekvation....men hittade ett uppiggande kort på skolan igår.....
 så här kunde jag se ut en dag på jobbet när jag jobbade som lektant (fritdsledare) dagarna innan påsk....vi gick vi runt och delade ut godis.....vilken underbart jobb jag hade då....nu förtiden använder jag kvasten till annat än att flyga på.....vilken tur att fritiden är.....
 dessto bättre....och man får lite stimulans .....men jag är tacksam.....
idag skulle ett gäng och jag åkte på loppisturne....men det blev tyvärr inställt på grund av kräkningar....så Sigge och jag tog....
 bilen och åkte och skulle köpa ett objektiv till mej......något som jag önskat mej länge och nu fanns det ett bra erbjudande....men naturligtvis var det slut.....typiskt.....för att trösta mej så åkte vi till.....
 en loppis.....och det var visst många som behövdes piggas upp för jag har aldrig varit med om så mycket folk på en loppis.....men dom hade alla missat dom finaste......
 broderade dukarna......
och tack vare dom så började jag städa när jag kom hem....så nu ligger några av dom på sin plats....
och när jag gick och dammade hittadade jag ett annat gammalt kort.....
bästa vi.....1987.....
2011......blir glad i hjärtat när jag ser oss.....
ibland har jag även tur när jag köper ramar.....
 idag var det ett jättefint kort på en herre som satt och spelade fiol i en stad....kortet sparars och ramen målas.....
här är en av tre griffeltavlor som blev färdiga ikväll......förresten.....jag klickade hem mej ett objektiv på nätet när jag kom hem.....

2 kommentarer:

  1. Vad mysiga kort! Tiden går när man ser på gamla foton, men unga kommer vi väl alltid att vara. Åtminstone i sinnet, haha!

    Jag har också haft tur på loppis i sommar. Hoppas på att kunna få några fina foton på mina fynd framöver. En stol och en sy-pall med innehåll. Får se om jag ska klä om dem eller inte... Kram!

    SvaraRadera
  2. Har lite svårt att förstå att tiden rinner iväg så fort...men nu är man ju i sina bästa dagar...eller.....och så mycket som vi gör nu har vi nog aldrig gjort ;)

    Vissa saker måste mogna fram när det gäller loppisfydn...ska man eller ska man inte göra om dom...
    Kramar

    SvaraRadera