söndag 26 augusti 2012

på tomgång......

i fredags packade jag cyklen och begav mej till sjön.....
 våra karlar skulle lägga ut kräftburarna.....
 och dom kom hem välbehållna....dom satt ner i bauten.....
 kvällen var ljuvlig....mat och sällskapet likaså......så var det dags att vittja.....
 Sigge och jag tog en båt....dom är lite ilskna när dom ska ut ur burarna.....
 och kvällens resultat blev helt ok......
på lördagen gick jag upp och åt frukost som vanligt....skulle gå och byta lakan i sängen....kände mej helkonstig....la mej för att vila en stund.....
 men det blev en lång stund....kunde inte resa mej....min ängel var lite ruggig i vingarna.....vi skulle ha huset fullt på kvällen.....men fick tyvärr ställa in det hela.....så tråkigt....
mot kvällskvisten kunde jag sitta i fåtöljen .....men var inte alls pigg.....
 idag har det gått på tomgång....försökte måla ett par ramar....men svetten rann längs med ryggen....inte ok....så Chron är i högform.....vi får väl se om jag kan ......
läsa på min tavla som jag satte upp i min städskrubb i tisdags.....det är det första man ser när man kommer in.....eller om jag stannar hemma....har telefontid med läkaren i morgon.....

4 kommentarer:

  1. orkar du fixa tavlan nu då tror du vännen kramar Lotta

    SvaraRadera
  2. Klart jag fixar tavlan....den är färdigmålad...
    Hoppas den är klar mitt i veckan...hör av mej till dej!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Aaarrghh, den där jädra Chron!! Hoppas du snart mår bättre fina goa du!
    Trots att du mår dåligt så skriver du så fint, "min ängel var lite ruggig i vingarna"... blir rörd!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
  4. Tyvärr så vänjer man sig på något konstigt sätt när det kommer med jämna mellanrum....men roligt är det inte....bara jobbigt....
    kramar

    SvaraRadera