fredag 10 augusti 2012

kräftfiske......

igår var sista avsnittet för Pamela......
 kommer att sakna mina torsdagar och badhuset.....kan inte förstå att jag är så förtjust i denna lokal....fast samtidigt är det skönt att det är slut på mina 14-timmarspass....men jag återkommer mer än gärna....sparar min röda baddräkt ifall.....efter att ha jobbat var det skönt att.....
 åka och sätta sig vid dukat bord med smått och gott....det var röstning för lörsdagens GP.....och hösten kryper närmare och närmare....vi fick tända ljuskronan....mysigt med lite höst.....
idag på morgonen gick ögonen i kors....men så möts man av denna vy .................
 när man kommer ner till byn......dimma över sjön och en båt kommer och pluttar så fint.....då piggnar man till och blir lite tacksam igen.....när jag cyklade hem såg jag lite rester av natten......
 tror änglarna har fiskat kräfor inatt....eller så har dom bara haft lite strandhäng....
när jag kom hem behöve jag ladda upp batterierna....så jag tog korgen och drog till skogs....
 och där upptäckte jag detta fenomen....är det råddjur som trampat runt en ring.....eller vad kan det vara....en mycket tydlig och nertrampad cirkel.....någon som vet.....
jag brukar ju visa hur mycket svamp jag hittat.....
 får väl göra det även idag fast det verkligen inte var något att hurra för...jag som tänkte ta med mej till kvällens bravader och bjuda på.....men det  blev inget med det......
 ikväll vi grilla och fiska kräfor med ett härligt gäng............vi hoppas på......
en härlig och trevlig kväll.........och i morgonkväll......
är det cykelfest här i byn....återkommer om detta och hur det går till....men nu.....till havs....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar