onsdag 6 juni 2012

tur och retur

igår var det dags att köra ett lass med lite av Malins saker till Stockholm....
 Roger var så snäll så vi fick låna hans buss.....jag har lite svårt att bara sitta still....jag somnar gärna då....men det vill jag inte göra i bilen ....så jag hade med mej lite sysselsättning.....
 jag började sticka en halsduk....rosa och fina.....
 vi kom iväg lite sent...så klockan var mycket....men Malin hade förberett mycket....så det vara bara att fylla bussen med kartongerna och dra till den nya lägenheten.....
 det var allt några kartonger....detta är inte allt och mer blev det idag.....
 idag skulle vi iväg och handla lite grejer till lägenheten....och vi var inte ensamma....bilkö.....
 efter lite handling....bärning av mera kartonger och möbler.....var det matdags...vi gick till kvarterskrogen....det är lite dråpligt....men huset Malin bodde i innan hon bodde på Söder ligger bara 200 meter från dit hon flyttar nu.....så det är samma krog....och detta är huset hon bodde i förrut....
 på hemvägen fortsatte jag med min halsduk......
kanske bara jag som täntk på det som jag tycker speciella hotellet som ligger strax innan Norrköping.....
 undrar om det är någon som bor där....tycker att det ser ut som ett Scoobidoo hotell.....dom landar in med sin buss och ska hyra rum och det börjar spöka.....
 men det finns väldigt mycket fint att titta på längst med vägen.....den finaste biten är mellan Vimmerby och Linköping......tycker jag.....
nu ska jag sticka....och lägga mej......sov gott!

6 kommentarer:

  1. Vad skönt att ha Malin i närheten igen ( iaf om man jämför med Australien!)
    Kram Gisela

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen skönt....att kunna och hälsa på när man kan (får) ....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha..konstigt det säger jag också varje gång vi kör förbi det där hotellet . Scooby doo hotellet. Är man från Mörlunda då eller??? för mycket sommarlovsmorgon;)) kram på dig LOtta

    SvaraRadera
  4. Åh, det gula huset, det gillar jag!! Vilket ställe! Syns imorgon....
    Kram Mamma Mia

    SvaraRadera
  5. Inte illa med lägenhet på söder!!! Är hon rik eller har hon bara haft tur??? Jag förstår att du är glad att ha henne närmare! Samma för mig. Från Färöarna till Hallsberg. Nära liksom. Kram!

    SvaraRadera
  6. Hon hyrde en lägenhet på söder innan hon reste till Australien....
    men nu hade hon turen att få en 2:a handslägenhet i Enskede....Sandsborg.Jättefin.Omöblerad. så nu hoppas vi på länge ;)
    Kram

    SvaraRadera