söndag 10 juni 2012

i fredags var det dags för hemligheter.....Jocke och Sigge åkte tidigare....och Mia kom och hämtade mej när jag jobbat färdigt....och vi åkte till....
 detta fina ställe.... www.hooksherrgard.se  ....vilket rekommenderas varmt.....
 där mötte vi upp herrarna som spelat golf.....när vi checkat in och skålat i champang var det dags för trerätters......
 kycklingfile med  murkelkräm och murkelsås på ärtbädd till förrätt.....
 Vargtunga med grönsaksrisotto med räkor och hummersås till varmrätt.....
 och rabarber med jordgubbar och vaniljkräm till efterrätt......när vi var mätta och belåtna var det dags för underhållning i.......
 pianobaren.....men till min stora glädej var det ett hus med mycket golvknarr....som jag har spelat in med som jag inte vet hur jag ska lägga ut här.....men det kommer hoppas jag......
 så här bra mår man på en herrgård efter en trevlig dag med trevlig sällskap......
 efter en rundvaring och letande efter spöken var det dags att säga godnatt.....
 lördagen tillbringa Jocke och Sigge på golfbanan igen....och Mia och jag åkte till Jönköping och shoppade lite.....
 Vi vill tacka Mia och Jocke för dessa underbara dagar.....
 på lördagskvällen var det dags för ett 50-årskalas med denna fina utsikt......
 i dag har vi varit på loppis i Berga.....detta rekommenderas också.......
och bakverken var också kalasgoda.....och sällskapet var också det bästa....
nu ska vi avsluta helgen med en lite safariutflykt.....

4 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk present! Det ser helt underbart ut, miljön, maten... så härligt!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja här snackar vi present....vi tackar och bockar.....och det var helt underbart!
      Kram

      Radera
  2. Härligt med lite spökligheter! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja....lite spännande är det alltid...golvknarr är bonus....
      Kram

      Radera