måndag 4 juni 2012

planering av festen.....

tänkte visa lite lite  om hur jag planerat och tänkt till festen vi hade i lördags för den som är intresserad.....när jag skulle göra inbjudningskorten föll det sej på turkost och svart.....
inte av någon speciell anldening....men jag fortsatte med dom färgern.....
så jag gjorde även sånghäftena i dessa färger.....
 även dukningen skulle fick gå i dessa färger...dukarnar var för smala så jag gjorde cirklar och placerade dom lite hullerombuller......
 och räddningen för oss var att vi fick låna tältet av Mia och Jocke....även stolar och bord....det är lite skillnad.....
när mörket fallit och alla ljusen är tända.....
på dom turkos dukarna la vi en annan svart duk och ljusen på det......
maten var också smidig....det enda vi gjorde själva var pasatsalladen....
tårtan åt vi på födesledagen....nu hade jag bakat kakor helgen innan och lagt i frysen och fixade till dom kvällen innan....med fina och glada färger.....
 och ett ljus i varje kaka blev det som en tårta ändå.....
på väölkomstglaset hade jag satt fast instrument....dom skulle bilda lag på detta sätt.....dom skulle hitta 5 olika instrument och därmed bildat ett lag.....
jag hade planerat fler tävlingar än vad vi genomförde....
hade gjort en liten tipspromenad.....Malin gick i täten runt kvarteret och visade 10  kort på Sigge i olika stadier i livet....gästerna och Sigge skulle gissa ålder....den summa som Sigge kom fram till var det rätta....det är Sigge på mellersta raden till vänster....han var 7 år på detta kort.....under tiden kokade jag kaffe och plockade fram till det....
vi hade även en musiktävling....med då var det kaos och domaren bröt ihop.....och dömde oavgjort....
ja...det var lite om hur jag tänkte....det bevhöver inte vara så märvärdigt enligt mej....hjälp fick jag av Malin under kvällen (som var nyopererad i munnen och "lite" svullen) Sigge servade med dricka....
så summan av det hela: Gör det inte värre än var det är.....

10 kommentarer:

  1. Allt var perfekt, ni ska nog bli festfixare :-) / Bettan

    SvaraRadera
  2. Tycker det låter jätteskoj! Å håller med ovanstående, festfixare borde ni bli :) Vad fint det blev med dukarna! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore något att bli festfixare...vi kankse skúlle slå oss ihop....du står för bakningen och jag resten ;)
      Kram

      Radera
  3. Du är kanonfiffig :)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lise...
      Jag sa att jag skulle ta tagit i en liten träff...har lite dåligt samvete...men min tid går alldeles för fort!
      Kramar till dej

      Radera
  4. Det verkar ha varit en hejdundrande fest! Sigge måste ha varit jättenöjd, så himlas fint ordnat! En eloge till dig festfixaren!
    Kram, vi hörs snart
    Gisela

    ps, visst ser man att det är Sigge på bilden! (i alla fall med facit på hand:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev en bra fest....som tur är...
      Hoppas ni har det du och P ....utan några barn hemma ;)
      Kramar

      Radera
  5. Vad roligt med ett kalas som gick enligt planerna. Nästa lördag är det min tur. Då fyller min särbo 50 år. Vi ska ha italienskt tema men kommer att köpa en del av maten färdig och upplagd. Kul med kalas i alla fall. Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, det är en lättnad när festen blir bra och gästerna trivs.
    Vi är bjudna på 50-årsfest på lördag, då ska jag bara sitta och njuta....
    Grattis till din särbo och lycka till med det italienska;)
    Kramar

    SvaraRadera