tisdag 12 juni 2012

käsnliga tittare varnas.....

idag när jag cyklade till mitt andra jobb.....fick jag vända och titta en gång till.....trodde inte mina ögon....titta inte ni som är lite känsliga.....
 men en mycket arg husägare hade arrangerat detta.....inte konstigt att man fick titta både en och två gånger.....förstår att dom blir trötta på hundägare som inte plockar upp sin skit efter sig....men för att få något annat i hvudet ....
 tog jag denna fina bild dirket efter......
 tyvärr är det nog bara några dagar kvar som dess fordon får ha sällskap av varandra.....Bästa Inger ska gå i pension....hon har en speciell plats i hela vårans familj hjärta....Sigge hade henne i ettan som då var Ingers första klass efter lärarexamen....Malin hade turen att få ha henne i ettan till trean och var Ingers första "barnbarn" som hon kallade det.....det kommer att bli tomt utan Inger.....men så skönt för henne att få rå om sig själv och de sina.....
 när jag kom hem planterade jag lite....Sigge fick ett par potatisplanor och jag köpte lite annat som passade i krukan när Mia och jag var i Jönköping......
 det har var så tråkigt väder så det har nästan kvittat att vattna plantorna som jag har planterat....men idag när solen var framme blev det genast lite roligare....så jag hängde även upp detta fina spann bland andra loppisfynd.....
 Sigge fick även oregano som jag planterade .....köpte även gräslök som nu båda står på stegen utanför köket.....
 den börjar bli full av grönska nu........
har även tillbringat några kväller i mitt leke igen.....äntligen.....det var så länge sedan känns det som...har fått lite beställningar som ska skickas till Göteborg och en examentavla....i helgen måste jag ut på taveljakt.....

7 kommentarer:

  1. Vad fint du gör det! Jag har definitivt inga gröna fingrar - men önskar att jag hade det :) Ha det gott! P.s Stegen var ursmart idé! D.s

    SvaraRadera
  2. Härligt med gamla fröknar - jag är själv på god väg att bli en. Visst hette de alltid Inger eller Ingrid förr, fröknarna? Vi hade tre stycken som hette så, på min lilla byskola. Du är så pysslig och duktig! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just de ja....du är ju fröken, kan tänka att det du saknas av eleverna när dom slutat.
      Ja, vi hade också en Inger på min skola, det har jag inte tänkt på ;)
      Det bästa som finns är att pyssla ;)
      Kram till dej

      Radera
  3. Det såg ju aptitligt ut! ;) men jag förstår dem, det är det värsta som finns när folk inte plockar upp efter sina hundar! Det är jag supernoga med…
    Å va fint det är nu när det blommar till sig, stegen gillar jag! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag trodde inte mina ögon när jag såg det...och en gaffel....då är man förbannad om man lägger ner så mycket jobb och lägger upp det på en tallrik....
      Ja, nu är det verkligen dags för blommorna tycker jag....
      Kram

      Radera
  4. Hahaha, förlåt att jag skrattar men jag tyckte det döroligt men hundskiten! Snacka om att den personen var förbannad!
    Så fint du har det på altanen, du är så himla duktig på att pyssla och göra fint! Blir lite längtig efter dig.. Hoppas vi träffas snart!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
  5. Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera;) Vilket arbete .....
    Jag har nog aldrig pysslat så lite på groggverandna som i år känns det som, men tack söta du att du tycker det är fint...
    Åhh vilket fint ord....längtig....det lånar jag nog av dej och använder ofta....
    Jag blir lite längtig efter dej också...
    Klart vi ses snart....Kramar

    SvaraRadera